sobota, 23 sierpnia 2014

Zrobione z mamą - CHOMIKOWANIE

Czy w Was czasami budzi się CHOMIK?
Kiedy poczujecie chłodniejszy wiatr latem...albo wieczorem zasiadacie z kubkiem gorącej herbaty, czy miewacie myśli "co tu jeszcze i jak zachomikować, nim nadejdzie zima i biały puch pokryje wszystko?"
We mnie rok rocznie budzi się natura CHOMIKA.
To wręcz uzależnia!
Dlatego proponuję Wam przez prawie cały okres WRZEŚNIA rozmyślania i działania pt. CHOMIKOWANIE.

Temat bardzo szeroki. Bo...:
- do chomikowania trzeba się przygotować...na wyprawę do lasu potrzebny jest koszyk (zbieramy grzyby, orzechy, kasztany, żołędzie czy szyszki)
- na słoiki z przetworami potrzebne są etykiety, albo ładne serweteczki na nakrętki
- żeby mieć jak robić przetwory potrzebujemy zeszytu z przepisami...(posiadacie taki?a może właśnie teraz jest czas by go zrobić?)
- pytacie o rady mamy, ciocie i babcie JAKIE PRZEPISY od lat mają sprawdzone...

A zatem? Pokażcie nam co robicie z dzieciakami w trakcie któregoś etapu CHOMIKOWANIA...czy to przygotowania, czy ozdabiania czy z samego placu boju działań przetwórczych, a może zechcecie się podzielić sprawdzonymi przepisami?

Oto nasze inspiracje do tematu wyzwania "Zrobione z mamą"  CHOMIKOWANIE
(Przepisy na nasze przetwory znajdziecie na naszych blogach)

Ela i jej synowie przygotowali pyszną konfiturkę i etykiety na słoiki




Tynka i jej córka wpadły w szał przetwarzania i też nachomikowały różnych przetworów.
Mała Zosia zrobiła też malutki przepiśnik








Wiola z córeczkami także zakasała rękawy i postanowiła wypełnić dom zapachem domowych przetworów, ponadto zrobiła swoje pierwsze prace decou- okrągłe pudełko (może na suszone grzyby?) i słoiczki na suszoną lawendę, a jej córeczka ozdobiła słoik na chomikowanie skarbów jesieni








A u Hanki ogóreczki ,kapustka ,cukinia ,buraczki z papryką i pyszne grzybki .


 A jej córka Kinga zasypała cukrem agrest którego syrop na zimę ukoi każde gardło przed grypą :)


Banerek do pobrania


Zasady
Możecie zgłaszać maksymalnie 3 prace.
Termin zgłaszania prac 23.08-27.09.2014.
Prace powinny być nowe, niepublikowane wcześniej na blogu.
Bardzo istotny dla nas jest wkład, pomoc dziecka w prezentowanych przez Was pracach :)
Pod tym postem w komentarzach proszę o umieszczenie linka przekierowującego do posta z Waszymi pracami.
Proszę także o zamieszczenie banerka.
Ogłoszenie wyników i wyróżnienie - niespodzianka do końca września :) (wysyłka na terenie PL)

ZAPRASZAMY do zabawy!



Ponadto przepraszam za straszliwą zwłokę...ale łudziłam się, że może choć po terminie ktoś zgłosi swój pomysł na prace "Zrobione z Mamą - DZIEŃ OJCA"...ponieważ jako takich pomysłów nie było, postanowiłam wyróżnić jedynie komentarz Marty Myszkusi z TEGO bloga, który jest świadectwem tego, że TATA to bardzo ważna osoba w życiu każdego z nas :) ...Marto proszę o adres korespondencyjny na maila tynka.p84(małpa)gmail.com

POZDRAWIAM
tynka

6 komentarzy:

  1. O rany.... a myślałam ze inne osóbki podeślą, kilkanaście prac z tatusiami, to my jakoś tak....odwlekłyśmy to... mój tatek był dla mnie wzorem do nasladowania, mam jego i mamy swej geny twórcze:) to korzystam na starość:)
    mailika wysłałam i dziekuje niesamowicie.. a coś do zachomikowania może też się znajdzie hi hi hi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyłączam się do akcji :-) Chomikuję sporo zapasów na zimę i dzielnie pomaga mi w tym córeczka :-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://kramikkamy.blogspot.com/2014/08/chomikowanie.html

      Usuń
  3. Zachomikowałam się na dobre: http://kasiaen.blogspot.com/2014/09/cos-dla-mnie-i-o-chomikowaniu.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również wezmę udział: http://asiab-mojehafciki.blogspot.com/2014/09/dla-tynki.html
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. No i udało się zachomikować jednak i przyłączyć do zabawy. Serdecznie zapraszam do zajrzenia do wpisu - http://ek-art.pl/kazdy-moze-byc-chomikiem/

    OdpowiedzUsuń